اخبار بین المللی
شماره: 33740
1399/07/26 - 11:23
شناسایی میکروRNA که تولید پروستاگلاندین E2 را در سلول های سرطان ریه هدف قرار می دهد

محققین نشان داده اند که بیان بالای miR-708 با افزایش نرخ بقای بیماران مبتلا به کارسینومای سلول های سنگفرشی ریوی همراه است. هم چنین miR-708تولید PGE2 را بوسیله سرکوب بیان COX-2 و mPGES-1 در سلول های سرطان ریه سرکوب می کند.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سرطان ریه یکی از شایع ترین و در عین حال کشنده ترین سرطان ها است. این سرطان کلکسیونی از چندین زیر نوع مختلف است و در این میان سرطان ریه سلول غیر کوچک شایع ترین نوع سرطان ریه است. مطالعه ای جدید در مرکز روتگر در نیویورک نشان داده است که بیان بالای miR-708 با افزایش نرخ بقای بیماران مبتلا به کارسینومای سلول های سنگفرشی ریوی همراه است. هم چنین miR-708تولید PGE2 را بوسیله سرکوب بیان COX-2 و mPGES-1 در سلول های سرطان ریه سرکوب می کند.

علاوه بر این، miR-708 موجب کاهش تکثیر، بقا و مهاجرت سلول های سرطان ریه می شود که این می تواند تا حدی به اثر مهاری miR-708 روی پیام رسانی PGE2 نسبت داده شود. در نهایت این مطالعه اهداف پیش بینی شده miR-708 و تنظیم کننده های احتمالی بیان miR-708 در سرطان ریه را شناسایی کرد. تنظیم کاهشی miR-708  نیز موجب افزایش تولید PGE2 شده و در نتیجه فنوتیپ پیش تومورزای سلول های سرطان ریه را تقویت می کند. علاوه براین miR-708 بیان ژن های دخیل در پیام رسانی PI3K، پیشرفت چرخه سلولی و گذار اپی تلیالی-مزانشیمی و بنیادینگی سلول های سرطان را نیز تنظیم می کند.

این مطالعه نیاز به درک بهتر بیولوژی سرطان ریه برای بهبود تشخیص و درمان سرطان ریه را نشان داده است.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved